W czwartek, 13 stycznia została zamknięta dla ruchu aleja Zagłębia Dąbrowskiego. Powodem zmian było rozpoczęcie budowy ronda na skrzyżowaniu z ulicą Uklańskiego. Wraz z rondem na skrzyżowaniu ulicy Parkowej z Wczasową oraz tunelem pod torami będą tworzyć nowy układ komunikacyjny w rejonie stacji kolejowej w Gołonogu.
Sfrezowano wewnętrzne pasy jezdni
Bezpośrednio po zamknięciu alei rozpoczęto frezowanie pasów obu jezdni. W związku z budową kanalizacji deszczowej, będą tam prowadzone głębokie wykopy. W planie przebudowy alei jest także wymiana podbudowy oraz nawierzchni. zmianie ulegnie także geometria obu jezdni, co przyczynić się ma rozładowania się ruchu przy dojeździe do nowego ronda.
– Projekt przewiduje także budowę zatok autobusowych oraz drogi rowerowej po obu stronach alei – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Powstającą drogą rowerową będzie można dojechać do ulicy granicznej oraz na drugą stronę torów budowanym właśnie tunelem.
– Wprowadzony od czwartku zakaz ruchu na zamkniętym odcinku nie dotyczy pojazdów budowy i autobusów, które obsługują przystanki Dąbrowa Górnicza Gołonóg Dworzec PKP. Objazd został wyznaczony ul. Uklańskiego, Piłsudskiego i Wybickiego – informuje UM w Dąbrowie Górniczej.
Nie tylko aleja Zagłębia Dąbrowskiego
Przebudowie alei będą towarzyszyć także inne prace remontowe. Przy dworcu powstaje peron nr 2 i peron na 1, który zostanie dobudowany przy ulicy Parkowej. Przejście podziemne pod torami połączy obie strony, a stary peron przeznaczony zostanie jako rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej.
Planowane zakończenie prac na odcinku alei jest za cztery miesiące. Wówczas zamknięta zostanie ul. Uklańskiego – z powodu budowy ronda.