Przypomnijmy, że 30 listopada 2021 r. wiadukt został uszkodzony przez transportowaną na samochodzie ciężarowym koparkę. – Doszło do deformacji dźwigarów głównych i konstrukcji wsporczej oraz uszkodzenia ciosu łożyska stałego wiaduktu. Doszło również do całkowitego wysunięcia się łożysk elastomerowych konstrukcji wsporczej pod rurociąg oraz uszkodzenia systemu odwodnienia konstrukcji wsporczej. Inspekcja uszkodzeń oraz późniejsza ekspertyza potwierdziły, że do czasu wykonania remontu korzystanie z obiektu jest bezpieczne. GDDKiA będzie dochodziła zwrotu kosztów naprawy obiektu z polisy ubezpieczeniowej sprawcy zdarzenia – zapowiadają w katowickim oddziale GDDKiA. Dodajmy, że konstrukcja wodociągu, którego zarządcą jest Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów w Katowicach, stanowi integralną część wiaduktu drogowego.
Za
remont wiaduktu odpowiada Przedsiębiorstwo Inżynieryjne
IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa. Teren budowy GDDKiA przekazała
wykonawcy w poniedziałek, 10 października. Prace rozpoczęły się
od przebudowy przewiązek, co skutkuje wyłączeniem szybkich
(lewych) pasów ruchu na jezdniach w obu kierunkach. – Po
przygotowaniu przewiązek zostanie wdrożony kolejny etap czasowej
organizacji ruchu, który przewiduje wyłączenie z ruchu jezdni
drogi krajowej nr 86 w kierunku Katowic. Ruch przeniesiony zostanie
na jezdnię w kierunku Częstochowy, gdzie pojazdy będą poruszać
się po jednym pasie w każdym z kierunków. W tym czasie wykonawca
odnowi zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej wiaduktu
drogowego oraz konstrukcji wsporczej pod rurociągiem. Po wykonaniu
tych robót ruch zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Katowic
– informuje GDDKiA.
Potem
przyjdzie pora na główne naprawy, czyli wzmocnienie uszkodzonych
dźwigarów wiaduktu drogowego, wymianę części konstrukcji
wsporczej rurociągu oraz wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego
konstrukcji. – Przebudowane docelowo przewiązki wykorzystane
zostaną w trakcie robót związanych z rozbiórką i budową
przylegającego do wiaduktu drogowego obiektu tramwajowego. Ich
wykonanie planowane jest na rok 2023 w ramach odrębnego zadania –
wyjaśniają w GDDKiA.
Prace,
które kosztują niemal 1,8 mln złotych, powinny zakończyć się 30
listopada 2022 roku.
Może Cię zainteresować: