Jak poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe prace projektowe mają zostać przeprowadzone w latach 2024 – 2026, zaś same roboty w terenie mają zostać wykonane w latach 2027 – 2029. Całość (projekt i realizacja) kosztować ma 116 mln zł.
Prace w Dąbrowie Górniczej stanowią jeden z ośmiu projektów, realizowanych w województwie śląskim w ramach rządowego projektu Kolej Plus (dokłada się do niego także Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia).
Przedsięwzięcie zakłada odbudowę przystanku kolejowego Dąbrowa Górnicza Tworzeń. Będzie on połączony z istniejącą kładką na al. Piłsudskiego i dostosowany do obsługi podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się (komunikację ułatwią windy). Linia zostanie przedłużona do przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Projekt obejmie ponadto modernizację 3 km torów od Strzemieszyc do Huty Katowice oraz odbudowę 3 km torów i sieci trakcyjnej na odcinku od Huty Katowice do Gołonoga.
Może Cię zainteresować: