Od środy, 8 grudnia 2025 roku, znów można przejeżdżać drogą łączącą dąbrowskie dzielnice Łęka i Tucznawa. Zakończyła się gruntowna przebudowa jezdni, która teraz jest wyprofilowana, zyskała nową, wzmocnioną podbudowę oraz nową nawierzchnię, z trzema warstwami bitumicznymi. Wzdłuż 600-metrowego fragmentu w Łęce, od skrzyżowania z ulicami Poboczną i Przelotową, do końca zabudowań mieszkalnych, powstał chodnik oraz zainstalowano oświetlenie.
Na drodze wciąż obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu, z ograniczeniem do 30 km/h. Teren nadal jest placem budowy, co wiąże się z planowaną rozbudową stacji elektroenergetycznej przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne. Z tego też powodu brak jest warstwy ścieralnej na odcinku drogi w jej sąsiedztwie.
Miejscami mogą występować jeszcze utrudnienia związane z regulacją poboczy.
Inwestycja pod inwestycje
Przebudowa ulicy Zygmunta Różyckiego była częścią IV etapu inwestycji polegającej na kompleksowym przygotowaniem terenu inwestycyjnego „Tucznawa”. W ramach zadania teren został uzbrojony w instalacje kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz powstał układ drogowy w sąsiedztwie, obejmujący jezdnię dla pojazdów samochodowych, chodniki, drogi rowerowe oraz oświetlenie.
Cały obszar inwestycyjny „Tucznawa” obejmuje 256 hektarów, z czego 211 hektarów to działki przeznaczone pod działalność gospodarczą, a pozostała część zabezpieczona jest dla niezbędnej infrastruktury, której budowa jest po stronie miasta. To m. in. drogi, chodniki, sieci energetyczne, sieci wodne, sieci kanalizacyjne czy zbiorniki retencyjne.
W strefie działają zakłady firm: NGK Ceramics, SK Hi-Tech Battery Materials Poland oraz JassBoard. Działki inwestycyjne posiadają takie podmioty, jak: Schade Polska (magazyny i logistyka), Outokumpu Distribution Polska (wyroby stalowe), Instanta (produkcja kawy), Press Glass (produkcja szyb zespolonych) oraz Brembo (układy hamulcowe).
Inwestycja rozpoczęła się 24 lipca 2023 roku. Przez ten czas droga była wyłączona z ruchu, który skierowano objazdami. Realizuje ją firma Drogpol, na zlecenie miasta. Koszt to 50,3 miliona złotych, na które Dąbrowa Górnicza otrzymała promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego.