Dąbrowa Górnicza. Na przystanku w Gołonogu pasażerowie mogą już korzystać z drugiego peronu. Miejsce po starym peronie pozostanie – jako rezerwa dla PKP PLK

Od minionego weekendu pasażerowie mogą korzystać z drugiego nowego peronu na przystanku Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Na peronie pojawiły się już tablice informacyjne, oznakowanie, wiaty i ławki.

Fot. UM Dąbrowa Górnicza
Peron w Gołonogu

Zakończyły się prace torowe i sieciowe między Dąbrową Górniczą i Dąbrową Górniczą Ząbkowicami, a pociągi kursują po dwóch torach. Nowy peron, od strony ulicy, Parkowej, otwarty został w niedzielę, 11 grudnia. – Budowa nowych zewnętrznych peronów – od strony ul. Parkowej i przy dworcu kolejowym – jest częścią przebudowy układu drogowo-torowego w Gołonogu. Największą korzyścią dla mieszkańców będzie otwarcie przejazdu pod wybudowanym przy stacji wiaduktem. Znajdą się pod nim jezdnia, droga rowerowa i chodnik. Dodatkowo komunikację między peronami ułatwi przejście podziemne. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły korzystać z wind – informuje dąbrowski magistrat.

Miejsce po starym, wyburzonym już peronie zostanie zachowane. To rezerwa dla dwóch torów kolei dalekobieżnych, które w przyszłości będą mogły tu kursować – a takie plany ma PKP PLK. Dodajmy, że prace w Gołonogu powinny zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku. Wspólna inwestycja miasta i PKP PLK kosztuje 55 milionów złotych. Prace zmienią tutaj nie tylko układ torowy, ale i drogowy – z dwoma rondami, na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego oraz ul. Parkowej z Wczasową, nowymi chodnikami z wydzieloną częścią dla rowerzystów.

Modernizowany dworzec w Dąbrowie Górniczej

Może Cię zainteresować:

Trwa przebudowa dworca w centrum Dąbrowy Górniczej. Elewacja budynku jest już gotowa, trwa montaż poszycia dachowego

Autor: Redakcja

09/12/2022

Tor kolejowy i sieć trakcyjna

Może Cię zainteresować:

Z Dąbrowy Górniczej znów pojedziemy bezpośrednim pociągiem do Krakowa? Nowe inwestycje PKP PLK SA

Autor: Grzegorz Lisiecki

06/12/2022