Zakończyły się prace torowe i sieciowe między Dąbrową Górniczą i Dąbrową Górniczą Ząbkowicami, a pociągi kursują po dwóch torach. Nowy peron, od strony ulicy, Parkowej, otwarty został w niedzielę, 11 grudnia. – Budowa nowych zewnętrznych peronów – od strony ul. Parkowej i przy dworcu kolejowym – jest częścią przebudowy układu drogowo-torowego w Gołonogu. Największą korzyścią dla mieszkańców będzie otwarcie przejazdu pod wybudowanym przy stacji wiaduktem. Znajdą się pod nim jezdnia, droga rowerowa i chodnik. Dodatkowo komunikację między peronami ułatwi przejście podziemne. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły korzystać z wind – informuje dąbrowski magistrat.
Miejsce po starym, wyburzonym już peronie zostanie zachowane. To rezerwa dla dwóch torów kolei dalekobieżnych, które w przyszłości będą mogły tu kursować – a takie plany ma PKP PLK. Dodajmy, że prace w Gołonogu powinny zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku. Wspólna inwestycja miasta i PKP PLK kosztuje 55 milionów złotych. Prace zmienią tutaj nie tylko układ torowy, ale i drogowy – z dwoma rondami, na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego oraz ul. Parkowej z Wczasową, nowymi chodnikami z wydzieloną częścią dla rowerzystów.