Trwa przebudowa głównej osi miasta. Na prawie 6-kilometrowym odcinku – od granicy z Będzinem do ronda Budowniczych Huty Katowice będzie w sumie dziesięć rond. Oprócz tych, które już powstały, albo są w budowie, ronda powstaną jeszcze na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi z ul. Wojska Polskiego, a także na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Graniczną.
Oznacza to, że z głównej osi miasta znikną istniejące sygnalizacje świetlne. – Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązania, bo ronda w miejscu klasycznych skrzyżowań to najlepszy sposób na usprawnienie i upłynnienie ruchu – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Jak jednak napisał w mediach społecznościowych: Uprzedzając pytania: tak, w kilku miejscach, m.in. przy targowisku, zostawimy sobie techniczną możliwość regulowania ruchu pieszego z użyciem sygnalizatorów.
Przypomnijmy, że przebudowa głównej osi miasta to wspólna inwestycja Dąbrowy Górniczej i spółki Tramwaje Śląskie. Prace obejmują między innymi modernizację torów i trakcji elektrycznej, przebudowę jezdni, chodników i budowę dróg rowerowych. Część skrzyżowań – w sumie dziesięć – zamieni się w ronda. Zmieni się także lokalizacja przystanków, zaś część z nich będzie wspólna dla tramwajów i autobusów. Przebudowa ulic wzdłuż głównej osi miasta ma zakończyć się w tym roku.