W piątek, 11 marca Dąbrowa Górnicza ogłosiła przetarg na „Modernizację i przebudowę alternatywnego układu dla głównej osi komunikacyjnej w Dąbrowie Górniczej”. Projekt zakłada budowę w systemie "projektuj i buduj" drogę łączącą ul. Konopnicką i ul. Poniatowskiego z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Druga część inwestycji to przebudowa w formie "buduj" pasa drogowego alei Zagłębia Dąbrowskiego wraz z wykonaniem dróg rowerowych oraz ciągów pieszych.
Inwestycja trochę potrwa
Na efekty budowy 900-metrowego łącznika ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego trzeba będzie trochę poczekać. Wyłoniony wykonawca będzie miał 18 miesięcy na stworzenie projektu, a dopiero później rozpoczną się docelowe prace.
Dla powstania tej inwestycji konieczna jest przebudowa części istniejącego ronda przy skrzyżowaniu z ul. Konopnickiej. Równolegle do istniejących torów zostanie wykonany nasyp drogowy. Powstanie również skrzyżowanie ulic Granicznej i Cupiała z przedłużeniem ul. Kolejowej. Te zmiany wiążą się z koniecznością przebudowy wiaduktu drogowego w ciągu ul. Cupiała. Pierwszeństwo w tym miejscu będą mieli kierowcy wjeżdżający od ul. Kolejowej, pierwszeństwa ustąpić będą musieli wjeżdżający od ul. Łączącej.
Wzdłuż nowopowstałego odcinka powstać ma infrastruktura dla pieszych oraz droga dla rowerzystów, którą będzie można dojechać do do ul. Granicznej (przejście pod torami kolejowymi).
Pierwszy etap zakończył się w 2020 roku
W 2020 roku zakończył się pierwszy etap inwestycji. Wówczas przebudowana została aleja między ulicami Graniczną i Tysiąclecia, na skrzyżowaniach z którymi powstały ronda. Rondo ma również powstać na skrzyżowaniu z ulicą Wybickiego, co zakłada drugi etap prac. Dzięki tej zmienia kierowcy będą mogli wjechać w aleję z ul. Wybickiego bez zawracania na skrzyżowaniu z ul. Uklańskiego.