Przypomnijmy, że „Budowę drogi S1 Pyrzowice – Kosztowy, odc. Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (przebudowa DK1)” realizuje firma Budimex na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Droga krajowa nr 1 jest przebudowywana do parametrów drogi ekspresowej (S1). Prace na 6,95-kilometrowym odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza objęły w sumie budowę czterech mostów, czterech wiaduktów, dwóch przepustów, dwóch kładek dla pieszych, muru oporowego, przejścia dla zwierząt oraz dwóch węzłów drogowych (Ząbkowice i Pogoria).
W środę, 8 maja, wykonawca – Budimex, będzie układał ścieralną warstwę nawierzchni zarówno na części węzła Ząbkowice, jak i jego łącznicach. Oznacza to, że nie będzie możliwy zjazd z węzła w kierunku Katowic, a także wjazd w kierunku Ujejsca i Ząbkowic. Ostatnia już warstwa nawierzchni układana będzie na łącznicy wzdłuż jezdni w kierunku Sosnowca – od stacji BP do węzła Ząbkowice. Prace prowadzone będą również na łącznicy i rondzie.
Zjazd w kierunku Katowic i wjazd do Ujejsca i Ząbkowic zostanie zamknięty w środę około godziny 6 rano. Ruch w tych kierunkach będzie możliwy przez łącznice węzła Pogoria.
Blisko, coraz bliżej…
Przebudowa niemal 7-kilometrowego odcinka DK1 między Dąbrową Górniczą a Podwarpiem powoli zbliża się do końca. Prace, które rozpoczęły się w lipcu 2021 roku zgodnie z pierwotnym harmonogramem powinny zakończyć się w grudniu 2023 roku. Ostatecznie termin zakończenia większości prac (na węźle Pogoria będą prowadzone dodatkowe roboty związane z przebudową wiaduktu na Armii Krajowej) zmieniono na połowę 2024 roku.
Dodajmy, że całkowita wartość projektu to ponad 302,5 mln złotych, zaś wartość podpisanego kontraktu z wykonawcą – firmą Budimex – to ponad 282,1 mln złotych.