Przypomnijmy – w Dąbrowie Górniczej trwa rozbudowa sieci dróg, która ma pełnić rolę obwodnicy, biegnącej od granicy z Będzinem do Gołonoga. Budowa łącznika, 900-metrowej drogi, która połączy ulicę Kolejową z aleją Zagłębia Dąbrowskiego, kosztuje 20,8 mln zł – miasto otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego w wysokości niespełna 19,8 mln zł. Prace mają zakończyć się w lutym 2025 roku.
W poniedziałek zamknięty zostanie przejazd wiaduktem w ciągu ulicy Cupiała. Objazd od alei Zagłębia Dąbrowskiego zostanie wyznaczony ulicami: Graniczną, Piłsudskiego, Poniatowskiego, Kolejową, Kościuszki (pod wiaduktem), Limanowskiego, Konopnickiej, Łączącą, Furmana, Średnią, Grunwaldzką, Urbańskiego, Folwarczną aż do alei Zagłębia Dąbrowskiego.
Jak informuje dąbrowski magistrat, wyłączenie z ruchu wiaduktu umożliwi przebudowę układu drogowego przy wiadukcie – budowę nowego skrzyżowania ulicy Cupiała z budowaną nową drogą, która biegnie wzdłuż torów. Przy wiadukcie prace już trwają; budowane są między innymi fundamenty pod mur oporowy. Rozbudowany zostanie ponadto nasyp po drugiej stronie wiaduktu, z jezdnią prowadząca nad tory od strony ulicy Granicznej. Ułatwi to poszerzenie jezdni.
– W efekcie na rozbudowanym nasypie znajdzie się miejsce na: dwa pasy do jazdy na wprost (w obu kierunkach), pas włączeniowy z ulicy Cupiała do jazdy w kierunku ulicy Granicznej) oraz chodnik po jednej i drogę rowerową po drugiej stronie jezdni – informuje Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej.
Dodajmy, że niedawno drogowcy przywrócili bezpośredni przejazd między aleją Poniatowskiego a ulicą Kolejową. Ruch odbywa się tu już między innymi przez nowe rondo, które docelowo umożliwi zjazd na budowaną wzdłuż torów drogę. – W ramach prac docelowe nachylenie uzyska także zjazd i zejście do tunelu pieszo-rowerowego pod torami. Będzie łagodniejsze niż to, które tymczasowo powstało wcześniej przy okazji budowy tunelu – wyjaśniają w magistracie.