Zmiany spowodowane są kolejnym etapem robót; tunel pod torowiskiem zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. – Skrzyżowanie ul. Poniatowskiego, Konopnickiej i Kolejowej tymczasowo przestało być rondem i wprowadzono na nim ruch jednokierunkowy. Przejazd jest możliwy od ul. Poniatowskiego. W przeciwną stronę można jechać równoległą ul. Kopernika – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika wydziału inwestycji drogowych dąbrowskiego magistratu.
Na
razie – przez tory
Nieopodal
ronda ustawiono wiertnicę, co spowodowało wyłączenie z ruchu
części pasów. Wszystko jednak ma wrócić do normy jeszcze przed
świętami. – Na placu budowy trwa wykonywanie konstrukcji muru
oporowego, który powstaje z pali zalewanych betonem. Następnie
będziemy robić wykop pod pochylnię prowadzącą do tunelu –
informuje Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.
Do
czasu udostępnienia tunelu piesi i rowerzyści mogą korzystać z
tradycyjnego przejścia przez tory. Co innego, jeśli chodzi o
kierowców. Ci już zdążyli przywyknąć do tej sytuacji, bo nie
jeżdżą tamtędy od połowy września. Chcąc przejechać na drugą
stronę, kierują się na wiadukt między ul. Graniczną i Łączącą.
Docelowo jeździć będą tunelem przy stacji kolejowej, który
połączy ul. Kościuszki i Limanowskiego.
Powstanie
także parking
W
ramach prowadzonej inwestycji powstaną także: parking na prawie 400
miejsc, przejście podziemne, nowe drogi łączące poszczególne
ulice, a przy skrzyżowaniach ronda. To wszystko będzie częścią
budowanego centrum przesiadkowego i przebudowy układu drogowego w
śródmieściu. Przebudowane zostaną także perony i tory przy
stacji. Modernizację ma również przejść budynek dworca.
Powstanie ponadto nowa siatka połączeń autobusowych, która ma
umożliwić szybsze i prostsze dotarcie z dzielnic do centrum.
Wszystko
ma być gotowe do końca 2023 r.