To odcinek o długości 4,3 km. Głównym celem inwestycji jest dostosowanie istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej. Konstrukcja zarówno drogi jak i mostów ma zostać dostosowana do nośności 11,5 tony na oś. Dodajmy, że w ramach inwestycji zostanie zaprojektowana przebudowa węzłów Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno, powstanie ponadto Miejsce Obsługi Podróżnych kategorii I. – Realizacja inwestycji przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz poprawy warunków komunikacyjnych i środowiskowych – zaznaczają w katowickim oddziale GDDKiA.
Umowa
będzie dotyczyła wykonania dokumentacji projektowej, która ma
powstać w ciągu 19 miesięcy od jej podpisania, a także „wsparcia
zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z
udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom (8 miesięcy)”. Jak
wyjaśniają w GDDKiA, wykonawca będzie też odpowiedzialny za
pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót,
wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową (82
miesiące). Termin realizacji całego zakresu umowy – 109 miesięcy.
– Zamówienie
jest przewidziane do finansowania ze środków będących w
dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad –
podkreślają w GDDKiA. Otwarcie ofert nastąpi 23 listopada.
Może Cię zainteresować:
Uwaga, utrudnienia. Rozpoczął się remont wiaduktu nad DK 86 w Będzinie. Kiedy koniec prac?
Może Cię zainteresować: