Prace na stadionie piłkarskim, którego budowa rozpoczęła się w połowie 2019 roku, wydają się być najbardziej zaawansowane ze wszystkich trzech obiektów. Wykonawca inwestycji w najbliższym czasie będzie montował krzesełka na trybunach – 11600 sztuk, a także balustrady odgradzające sektory stadionu.
– Kolor krzesełek nie będzie dla nikogo zaskoczeniem: to barwy Zagłębia. Układ, na jaki się zdecydowaliśmy, to mozaika, która daje efekt optycznego powiększenia obiektu i wrażenie pełnych trybun. Efekt zobaczymy już wkrótce, montaż wykonawca planuje zakończyć do końca marca, oczywiście jeśli tylko warunki pogodowe będą sprzyjające – mówi Karina Skowronek, prezes ZPS w Sosnowcu.
W trakcie realizacji są prace związane z instalacjami, czyli montaż tras kablowych, instalacji elektrycznych, a także sanitarnych. Jak informuje Karina Skowronek, zaawansowanie wykonania murawy wynosi 67 proc. – zamontowany został system zraszaczy i ogrzewania murawy.
– Montaż fasady budynku klubowego szacuje się na 75 proc. Trwają prace na dachu budynku klubowego i dachu nad trybunami, związane z wykonanie obróbek blacharskich. W trakcie są prace wykończeniowe, czyli montaż ścianek g-k i płytkowanie, których zaawansowanie wynosi 9 proc. – dodaje.
A w hali sportowej...
Budowa hali sportowej rozpoczęła się pod koniec 2019 roku. Obecnie na zewnątrz budynku trwa montaż siatki cięto-ciągnionej. Wewnątrz trwają prace związane z montażem balustrad oddzielających poszczególne sektory, a w pomieszczeniu sanitariatów oraz loży VIP trwa wykańczanie wnętrz, czyli płytkowanie, malowanie, montaż sufitów oraz tynkowanie. Na dachu obecnie montowane są obróbki blacharskie.
– Zgodnie z intencją właściciela, by zwiększyć powierzchnię użytkową dla mieszkańców, realizowane są prace dodatkowe w zakresie powierzchni PUBu sportowego oraz bawialni. Powodują one wydłużenie prac na hali sportowej, ale nie zaburzają realizacji całości inwestycji – podkreśla Skowronek.
Prace także na Stadionie Zimowym
Jako ostatnia rozpoczęła się budowa Stadionu Zimowego – stało się to pod koniec 2020 roku. Aktualnie zakończony został montaż konstrukcji stalowej na dachu oraz podkonstrukcji na ice-cube, która znajdować się będzie około siedmiu metrów powyżej powierzchni lodu.
Rozpoczęto prace związane z wykonaniem systemu monitorowania konstrukcji dachu. Zaawansowanie wykonania kanału mrożeniowego wynosi 70 proc. Prowadzone są także prace związane z instalacjami elektrycznymi, sanitarnymi i wentylacją.