Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach kursy linii 24 były zawieszane kilka razy. To efekt prac, które – na zlecenie spółki Tramwaje Śląskie – prowadzi firma Tor-Krak. Remontowano 6-kilometrowy odcinek od Ronda Zagłębia Dąbrowskiego do Dańdówki, a roboty objęły całą infrastrukturę – od sieci trakcyjnej, torów i torowiska, przez rozjazdy, słupy trakcyjne, a także nowe przystanki. Co więcej, przebudowane zostały także przejazdy przez tory – do domów i osiedli.
Wykonawca zastosował nowoczesne rozwiązania – na przykład sprężyste mocowanie szyn czy ogrzewane zwrotnice, które mają nie tylko zwiększyć komfort podróżowania, ale także obniżyć hałas emitowany przez tramwaje. Inwestycja kosztowała około 28 mln złotych netto i była współfinansowana z unijnych dotacji.
– Obecnie prowadzone są jeszcze ostatnie prace wykończeniowe, które powinny potrwać maksymalnie kilka dni. Inwestycja kończy się więc w terminie – podkreśla Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Remont był konieczny – ten odcinek był już mocno wyeksploatowany, a na dodatek koniecznością okazała się wymiana stacji, która zasilała sieć trakcyjną. Tramwaje Śląskie przeprowadziły już jazdy testowe na wyremontowanym odcinku, które zakończyły się pomyślnie. Stąd, jak informuje Zarząd Transportu Metropolitalnego, od najbliższego poniedziałku, 20 lutego, tramwajowa linia 24 wraca na trasę Pogoń Akademiki – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Ostrogórska – Konstantynów Okrzei.
Może Cię zainteresować: