Przebudowa pasa drogowego, będąca elementem przebudowy torowiska, rozpocznie się w poniedziałek 28 marca. Jazda w kierunku huty, na prawie kilometrowym odcinku alei Piłsudskiego między skrzyżowaniami z ul. Graniczną i Tysiąclecia, będzie niemożliwa.
Do końca lipca ruch w obu kierunkach między skrzyżowaniami z ul. Graniczną i Tysiąclecia będzie odbywał się po dwóch pasach jezdni w kierunku centrum. Trzeci – wewnętrzny pas na tej jezdni – zostanie zamknięty z powodu prac przy torowisku – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Przewiązki mają usprawnić ruch
Kierowcy jadący w stronę huty, za skrzyżowaniem z ul. Graniczną zjadą na jezdnię w kierunku centrum przez wybudowaną przewiązkę. Wrócić będą mogli na jezdnię w kierunku huty przez kolejną przewiązkę budowaną na wysokości dawnego Banku PKO BP.
Przeniesienie ruchu na jezdnię w kierunku centrum uniemożliwi zjazd z al. Piłsudskiego w ul. Leśną. Objazd w obu kierunkach zostanie wytyczony przez al. Majakowskiego i ul. 11 Listopada oraz Tysiąclecia. Mieszkańcy ul. Długiej i klienci MOPS-u nadal będą mogli korzystać ze zjazdu z al. Piłsudskiego.
Kierowcom podpowiadamy, by w codziennych podróżach korzystali także z równoległych dla zamkniętej jezdni alternatyw, czyli z al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. 11 Listopada – mówi Arkadiusz Grządziel, naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej.
Powstanie nie tylko rondo
Podczas realizacji inwestycji zostanie przebudowana podziemna sieć, powstanie kanalizacja deszczowa pod drogą, a wymianie ulegnie okablowanie pod nowe słupy oświetleniowe. Odcinek między ul. Graniczną a Leśną zyska nową nawierzchnie. Między ul. Leśną a Tysiąclecia, z wewnętrznego pasa jezdni utworzony zostanie wjazd oraz wyjazd ze wspólnego przystanku autobusowo-tramwajowego.
Połowa ronda turbinowego ma powstać do końca lipca 2022 roku, wówczas pojawi się również droga rowerowa i chodnik.