Przebudowany fragment ma ponad kilometr długości – na ten odcinek przeniesiono ruch w obu kierunkach. Jak informuje dąbrowski magistrat, od strony centrum wjazd umiejscowiono łącznikiem za komendą, od strony Gołonoga kierowcy wjeżdżają ze skrzyżowania z ul. Kasprzaka. – Na przebudowanej jezdni na razie została ułożona tylko warstwa wiążąca asfaltu. Ostatnia warstwa ścieralna pojawi się wraz z końcem wszystkich prac – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.
Dodajmy,
że prace związane z przebudową tego odcinka objęły także
podbudowę, nową kanalizację deszczową oraz ułożenie kabli pod
nowe słupy oświetleniowe. Zmieniła się geometria jezdni – teraz
pasy mają po 3,25 m zamiast 3,5 m, a miejscami droga została
zwężona z trzech do dwóch pasów, na przykład przy nowym rondzie
turbinowym na skrzyżowaniu z ul. Morcinka i Leśną. Rondo jest już zresztą niemal gotowe. – Do czasu przebudowy drugiej jezdni nie został na
nim jeszcze wprowadzony ruch okrężny. Podczas przebudowy drogi do
centrum skrzyżowanie umożliwia wjazd i wyjazd z ul. Morcinka –
informują dąbrowscy urzędnicy.
Trwa
budowa drogi rowerowej, prace prowadzone są także przy skrzyżowaniu
z ul. Leśną. Niemal gotowa jest już pochylnia, która umożliwi
wjazd wózkiem na zintegrowany przystanek autobusowo-tramwajowy.
Powstaną ponadto nowe miejsca parkingowe, w sumie około 40. W
przyszłym miesiącu otwarty ma zostać kolejny przebudowany odcinek
– między alejami a ul. Graniczną.
Przypomnieć
warto, że przebudowa al. Piłsudskiego to wspólna inwestycja miasta
i Tramwajów Śląskich. Wiąże się z modernizacją torów i
trakcji elektrycznej, remontem ul. Królowej Jadwigi i Sobieskiego,
chodników i budową dróg rowerowych. Część skrzyżowań zamieni
się w ronda.