Przypomnieć warto, że umowę na przebudowę mostów z wykonawcą robót – firmą Primost Południe z Będzina, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w sierpniu 2022 roku. Kontrakt wart był ok. 5 milionów złotych. Prace rozpoczęły się we wrześniu zeszłego roku – rozpoczęto wówczas rozbieranie istniejącego obiektu na jezdni w kierunku Siewierza.
– W jego miejscu powstał nowy, dostosowany do obowiązujących parametrów i nośności. W kwietniu tego roku przełożono na niego ruch i rozpoczęły się prace na sąsiednim obiekcie, na jezdni w kierunku Katowic – przypominają w katowickim oddziale GDDKiA.
Prace obejmowały także wykonanie nowej nawierzchni i elementów wyposażenia, a także korektę niwelety drogi oraz jej krawędzi na dojazdach do obiektów. Inwestycja oznaczała ponadto przebudowę skarp i umocnienie brzegów koryta potoku w rejonie obiektów, budowę kanału technologicznego wzdłuż DK86 i wreszcie – budowę dojazdów do nowych obiektów.
Prace zakończyły się rozbiórką przejazdów technologicznych, które zostały wybudowane na potrzeby budowy mostów, wprowadzona została już także docelowa organizacja ruchu.
Może Cię zainteresować:
Utrudnienia na DK86 w Będzinie. Drogowcy zamykają jezdnię w stronę Siewierza
Może Cię zainteresować: