Przebudowa dworca rozpoczęła się w grudniu 2021 roku. Dziś budynek ma nowe poszycie dachowe, a elewacja poddana została renowacji. Wzmocniono ponadto fundamenty budynku, wykonano nowe stropy i więźbę dachową. We wnętrzu dworca trwają już prace wykończeniowe – zakończyły się roboty tynkarskie, zamontowano także instalacje elektryczne, sanitarne i teletechniczne, zaś w piwnicy układane są posadzki. Jak informuje dąbrowski magistrat, wkrótce rozpoczną się prace związane z niwelacją terenu wokół dworca i zagospodarowaniem terenu.
Tymczasem przy zachodnim skrzydle dworca powstaje konstrukcja, która zamieni się w letnią poczekalnię dla pasażerów. Znajdą się w niej siedziska. Z kolei w drugiej części, z ceglaną elewacją, będzie wiata rowerowa na 32 miejsca dla jednośladów. Co ciekawe, w jej pobliżu znajdzie się stacja naprawy rowerów. – Stojaki dla rowerów zamontujemy także na parkingach po obu stronach torów: 52 po południowej stronie dworca i 52 po północnej stronie. W sumie do dyspozycji będzie 240 miejsc na rowery i około 370 miejsc do parkowania samochodów – zapowiada Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
W budynku przebudowanego, dawnego dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, będą kasy, poczekalnia, toalety i dwa punkty komercyjne. Znajdą się tu także powierzchnie biurowe, które od PKP wynajmować będzie miasto. Wiadomo już, że na dworcu siedzibę będzie miał Dąbrowski Inkubator Przedsiębiorczości, działający obecnie na ul. 3 Maja.
Przypomnijmy, że przebudowa dworca w Dąbrowie Górniczej to inwestycja PKP SA. Inwestycja kosztuje 15,62 mln zł brutto, a prace wykonuje wrocławska firma Berger Bau Polska. Projekt przebudowy opracowała GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. z Poznania. Prace powinny zakończyć się w połowie 2023 roku. Wcześniej powinno być gotowe centrum przesiadkowe – jego budowa jest elementem nowego układu drogowo-torowego w centrum miasta. To wspólna inwestycja miasta i spółki PLK, która kosztuje 229 mln zł. Prace prowadzą dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza.