Jak informowaliśmy niedawno, ruszyła kluczowa faza wielkiej przebudowy peronów na stacji PKP Sosnowiec Główny, które mają dostosować ten ważny dworzec do nowoczesnych standardów oraz zwiększyć przepustowość pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Powstanie także całkiem nowa infrsstruktura:
- Na stacji Sosnowiec Główny dobudujemy dodatkowy peron, a istniejące dostosujemy do obsługi wszystkich podróżnych (…) Wykonawca zdemontował ok. 3 km starych torów - mówi Katarzyna Głowacka, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Niestety, coś za coś - po zwiezieniu dziesiątek tysięcy ton materiałów budowlanych konieczne stało się wyłączenie z ruchu pieszego ważnego łącznika między ścisłym śródmieściem a ważnymi dzielnicami Pogoń, Rudna i Stary Sosnowiec. - Wyburzony zostanie jeden segment przejścia. W jego miejscu będzie wybudowany nowy segment umożliwiający montaż windy i schodów na nowy peron nr 3 - dodaje rzeczniczka PKP PLK.
Budowa nowego przejścia już ruszyła - obecny stan rzeczy ma potrwać planowo do 2 października br. - co na pewno jest dobrą informacją dla studentów spacerujących z dworca np. na wydział filologiczny UŚ, ale też licznych mieszkańców centralnych dzielnic miasta. Dostęp do peronów od strony północnej będzie w międzyczasie możliwy dłuższą o kilometr drogą przez Piłsudskiego do 3 Maja.
Wartość całej inwestycji na linii kolejowej Będzin-Sosnowiec-Sosnowiec Główny to 785 mln złotych, z czego 85% to środki UE; zakłada też m.in. stworzenie stacji Sosnowiec Środula i Katowice Morawa, nowe mosty i wiadukty oraz przebudowę stacji w Szopienicach i Będzinie. Szczegóły całej inwestycji możecie poznać czytając nasz artykuł:
Może Cię zainteresować: