Pierwszym widocznym efektem prac jest rozebrany dach nad środkową częścią dworca. W kolejnych tygodniach planowane jest wykonywanie żelbetowych stropów, rozpoczęcie renowacji elewacji oraz budowa kanalizacji.
Przypomnijmy, że Polskie Koleje Państwowe w listopadzie w 2021 roku zleciły przebudowę wartą prawie 15 mln zł firmie Berger Bau Polska. Przed rozpoczęciem prace musiały zostać uzgodnione z wykonawcami centrum przesiadkowego.
Zmiany, zmiany...
Budynek dworca ma zostać przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami. W środku ma zostać zainstalowana winda osobowa, natomiast przy wejściu wybudowana pozostanie pochylnia. W budynku i w jego bezpośrednim otoczeniu powstaną ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących. Na parterze umiejscowione zostaną kasy, poczekalnie, toalety i dwa punkty komercyjne. Pozostałą część miasto ma zamiar wynająć i stworzyć miejsca biurowe.
Najwięcej zyska zewnętrzna część budynku dworca. Zabytkowy charakter obiektu podkreślą – odtworzone na wzór oryginalnych elementów – stolarka okienna i drzwiowa oraz poszycie dachowe. Obiekt uzyska również nową iluminację.
Parking i ogrody deszczowe
Projekt budynku wykonała GPVT Pracownia Architektoniczna z Poznania. Prace przewidują również zagospodarowanie terenu wokół dworca. Powstanie parking oraz suche ogrody deszczowe o powierzchni 256 m kw. złożone z około 2500 roślin. Mają nie tylko cieszyć oko, ale również filtrować wodę opadową, a także stopniowo uwalniać ją do gleby. Dworzec ma być gotowy w 2023 roku.