Rozpoczęła się już rozbiórka nieużywanych torów, wykonawca – firma Nowak-Mosty – przygotowuje także drogę dojazdową do placu budowy. Jak przypomina dąbrowski magistrat, inwestycja prowadzona jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Projekt jest gotowy, wkrótce zaczną się prace.
Przejście pod torami będzie miało około 40 metrów długości. Znajdą się tu dwie zadaszone pochylnie – dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. Z jednej strony (południowej) pochylnia będzie miała niecałe 34 metry długości, z drugiej (północnej) – ponad 54 metry. Wykonawca robót wydłuży też peron, a przy nim zainstalowana zostanie winda.
W pobliżu przystanku powstaną również droga rowerowa i chodnik, a planach są ponadto ścieżki dla osób niewidomych i słabo widzących – ze specjalną, wypukłą fakturą. Z kolei w rejonie ulicy Transportowej ma powstać punkt przesiadkowy wraz z parkingiem dla samochodów i rowerów.
Inwestycja kosztuje 9,67 mln złotych. Sfinansują ją miasto (Dąbrowa Górnicza jeszcze w 2022 i 2023 roku wyda na ten cel w sumie 4,83 mln zł) i PKP PLK. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2023 roku.