W ramach modernizacji linii kolejowej między Będzinem a Katowicami na stacji Sosnowiec Główny PKP PLK dobuduje dodatkowy peron, natomiast te już istniejące dostosuje do obsługi wszystkich podróżnych. Prace trwają już od początku czerwca. Zdemontowano już ok. 3 km starych torów. Jednocześnie wykonawca gromadzi materiały pod budowę nowych torów – na samej tylko stacji Sosnowiec zwieziono 25 tys. ton tłucznia.
PKP PLK zapowiada, że w najbliższych dniach zaczną się roboty przy przebudowie przejścia podziemnego pod sosnowieckim dworcem. Na początek wyburzony zostanie jeden segment przejścia - w jego miejscu wybudowany zostanie nowy segment umożliwiający montaż windy i schodów na nowy peron nr 3.
Ze względu na te prace od wtorku (2 lipca) dojście do stacji Sosnowiec Główny od strony ul. Kilińskiego zostanie zamknięte. Dostęp do peronów będzie możliwy przejściem podziemnym od ul. 3 Maja i wydłużoną o 1 km drogą z ul. Kilińskiego przez ul. Piłsudskiego. Kolejarze apelują więc do wybierających się na dworzec podróżnych, aby w swoich planach uwzględnili dodatkowe 15 min na dojście do peronów. Zmiany będą obowiązywały do 2 października.
Modernizacji linii kolejowej między Będzinem a Katowicami Szopienicami Południowymi zakłada dobudowę dwóch torów, co pozwoli odseparować ruch regionalny od dalekobieżnego. Powstaną dwa nowe przystanki - Sosnowiec Środula (wraz z podziemnym przejściem pieszo-rowerowym) i Katowice Morawa (obecnie budowany jest mur oporowy, który docelowo podtrzyma nasyp i nowy peron, rozpoczęcie prac związanych z budową nowego przystanku jest planowane w I kwartale roku 2025). Wyłączona z obsługi stacja Będzin, która aktualnie jest przebudowywana, docelowo pozostanie wyłącznie stacją towarową.
Może Cię zainteresować: