Nadzór nad pracami związanymi z rozbiórką wiaduktu i odbudową drogi nad linią dawnej kolei piaskowej pełnić będzie starostwo powiatowe w Będzinie. Starostwo otrzymało na ten cel 1,3 mln zł z budżetu Metropolii. Wiadomo, że prace związane z budową tunelu mają się zakończyć jeszcze w tym roku.
Odcinek velostrady w Czeladzi będzie miał maksymalnie 5,2 km długości – wszystko zależy od tego, jaki wariant trasy zostanie wybrany do realizacji. Czeladzki odcinek będzie przebiegać od połączenia z projektowaną drogą rowerową w Sosnowcu przy ul. Grota-Roweckiego, przez nasyp przy ul. Nowopogońskiej w Czeladzi. Potem trasa ma zostać wytyczona równolegle do ul. Francuskiej, wzdłuż ul. Kościuszki, następnie – śladem dawnej kolei piaskowej – w kierunku Będzina, pod ul. Nowopogońską i dalszą częścią nasypu kolei. A potem…
– W dalszym ciągu przewidziano bezkolizyjne przejście velostrady istniejącym wiaduktem nad drogą krajową DK 94 oraz linią tramwajową i (wariantowo) w kierunku ul. Grodzieckiej, nad ulicą Grodziecką i w kierunku Będzina. Trasa rowerowa będzie się łączyć z projektowaną drogą na terenie Będzina – informuje GZM.
Dodajmy, że inwestycja – szacunkowo – kosztować ma od 20 do 40 milionów złotych. Jak przypomina GZM, Czeladź otrzymała do tej pory z Metropolii 256,8 tys. zł na przygotowanie projektu funkcjonalno-użytkowego.
– Dla nas w Czeladzi, to wielka sprawa, bo po pierwsze dzięki naszym zabiegom związanym z szybkim przygotowaniem PFU jeden z pierwszych odcinków velostrady na terenach GZM powstanie w Czeladzi. A po drugie, oprócz połączenia z naszymi sąsiadami z Sosnowca i Będzina będziemy mieli bezkolizyjnie połączenie rowerowe, z dwoma krańcami naszego miasta. Być może kiedyś będzie to też, łącznik z autostradą rowerową, która ma szansę powstać również po śladzie kolei piaskowej i połączyć nas z Siemianowicami i Katowicami – zaznacza Zbigniew Szaleniec, burmistrz Czeladzi.