Od 1 czerwca w Sosnowcu będzie obowiązywała nowa umowa na wywóz śmieci. Będzie obowiązywać przez dwa lata.
– Opłata za wywóz śmieci pozostanie na obecnym poziomie, czyli 27,7 zł od osoby miesięcznie za odpady segregowane. Nowa umowa, która będzie obowiązywała od 1 czerwca 2024 do 31 maja 2026 gwarantuje mieszkańcom, że stawka nadal będzie jedną z najniższych wśród dużych miast w regionie – stwierdza Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Przypomnijmy, że podana kwota została wprowadzona w grudniu 2020 roku. Kto będzie odpowiedzialny za wywóz śmieci? W dalszym ciągu usługę tę ma pełnić Remondis MPGO Sosnowiec. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się przy ul. Baczyńskiego.
– Obecnie Gminnym Systemem Gospodarowania Odpadami Komunalnymi objętych jest 174 763 mieszkańców Sosnowca (stan wg. złożonych deklaracji) oraz 2 410 nieruchomości niezamieszkałych, na których prowadzona jest działalność gospodarcza – podaje Urząd Miasta.
Jak sytuacja ze śmieciami wyglądała na przykładzie ostatniego roku? Bezpośrednio od nieruchomości odebrano 67 630,3 tony odpadów. Natomiast w Gminnym Punkcie Selektywnego Zbierania Opadów Komunalnych „Ekostacja Juliusz” przyjęte zostały 4 360,5 tony śmieci. Jednocześnie z plagą nielegalnych wysypisk stara się walczyć Miejski Zakład Usług Komunalnych w Sosnowcu. Niestety, tylko w tym roku, do 8 marca, jego pracownikom udało się wywieźć 800 ton odpadków z takich właśnie miejsc.
– W ciągu niewielu ponad trzech lat, MZUK Sosnowiec wywiózł ponad 7 300 ton śmieci z dzikich wysypisk. W tym samym czasie z koszy ulicznych i wiat przystankowych ponad 3 razy mniej... Koszt utylizacji odpadów z nielegalnych miejsc przekroczył 3,2 mln zł – tłumaczą przedstawiciele zakładu.