W połowie marca rozpoczął się remont ulicy 1 Maja, potem prace przeniosły się również na ul. Sienkiewicza. Remont jest realizowany w ramach Programu Inwestycji Strategicznych – tak jak wymiana nawierzchni części ulicy Piłsudskiego do ronda Praw Kobiet. W ramach inwestycji przebudowywane są dotychczasowe zatoki autobusowe, wybudowane zostaną zatoki postojowe, natomiast przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe będą doświetlone. Kolejnym elementem inwestycji jest budowa nowych chodników i dróg rowerowych. Prace będą kosztować niemal 13 milionów złotych i – zgodnie z harmonogramem – mają zakończyć się w kwietniu 2024 roku.
13 czerwca rozpoczął się kolejny etap prac. Przypomnijmy, że odpowiada za nie przedsiębiorstwo Eurovia. Firma zajmuje się przebudową ulicy 1 Maja, Sienkiewicza oraz fragmentu ulicy Piłsudskiego. W połowie czerwca rozpoczęły się roboty przy wymianie nawierzchni na całej długości ul. Sienkiewicza. Wykonawca wyłączył z ruchu wewnętrzne (przylegające do torowiska tramwajowego) pasy ruchu. Jak zapowiada sosnowiecki Urząd Miasta, do takiej organizacji ruchu musimy się przyzwyczaić na około miesiąc.
– Później drogowcy przeniosą się na zewnętrzne pasy. Na całej szerokości ul. Sienkiewicza zostanie ułożona nowa nawierzchnia, przebudowane zostaną zatoki autobusowe, będzie też nowa, przed skrzyżowaniem ulicy Sienkiewicza i Wspólnej. Nie zabraknie nowych chodników i dróg rowerowych – informuje sosnowiecki magistrat.
Jest i dobra informacja dla kierowców. Znany jest bowiem przewidywany termin zakończenia prac na ulicy 1 Maja. Roboty związane z jezdnią, chodnikami i trasami rowerowymi mają zakończyć się do początku lipca.
– Co ważne, jeszcze w czerwcu powinny zniknąć miejscowe przewężenia na ul. 1 Maja. Te na wysokości zatok autobusowych przy Rondzie Ludwik związane są z oczekiwaniem na pełne związanie betonu. Z kolei na wysokości mostów prowadzone są jeszcze ostatnie prace – tłumaczy prezydent miasta Arkadiusz Chęciński.
Może Cię zainteresować: