Przypomnijmy, że ruch tramwajowy na modernizowanej pętli został wstrzymany 16 maja tego roku. Wprawdzie prace na pętli jeszcze się nie skończyły, ale od poniedziałku, 12 grudnia, ruch tramwajów zostanie przywrócony – układ torowy jest już gotowy. – Na pętlę znów wjeżdżać będą linie nr 21 i 22, które obecnie z Sosnowca i Czeladzi dojeżdżają tylko do osiedla Zamkowego w Będzinie. Do pętli – zamiast tymczasowej linii nr 51 – z osiedla Zamkowego dojeżdżać będzie także linia nr 28 – informuje dąbrowski magistrat.
Co istotne, w związku z tym, że linie tramwajowe zostaną wydłużone do przystanku Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy Pętla skrócona będzie autobusowa trasa komunikacji zastępczej. Linia T-21, która od poniedziałku kursować będzie na trasie Tworzeń Huta Katowice – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy, nie będzie już obsługiwać przystanku Koszelew.
Modernizacja pętli to element przebudowy układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Prace – na zlecenie miasta i spółki Tramwaje Śląskie – prowadzi ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową (finansowaną przez miasto). Ta sama firma modernizuje od listopada układ drogowo-torowy między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka – inwestycja kosztuje 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową.