Przypomnijmy, że przebudowa alei Piłsudskiego jest częścią inwestycji – miasta i spółki Tramwaje Śląskie, która zmienia główną oś komunikacyjną Dąbrowy Górniczej. Prace objęły między innymi modernizację torowisk i trakcji elektrycznej, remont ul. Królowej Jadwigi i Sobieskiego, chodników i budowę dróg rowerowych. Ponadto miejscu dawnych skrzyżowań powstają ronda. Pojawią się także nowe przystanki – część z nich będzie wspólna dla tramwajów i autobusów.
We wtorek, 3 października, drogowcy zaplanowali układanie ostatniej warstwy nawierzchni na prawie dwukilometrowym odcinku jezdni – od stacji paliw do ulicy Kasprzaka.
– Prace zostały podzielone na dwa etapy: we wtorek rozściełacze wyjadą na odcinek między BP a zintegrowanym przystankiem na Manhattanie, w środę drogowcy będą pracować na odcinku między zintegrowanym przystankiem na Manhattanie a ulicą Kasprzaka – wyjaśnia Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. – W trakcie prac ruch samochodów w obu kierunkach będzie się odbywał jezdnią w stronę centrum.
We wrześniu, zgodnie w wcześniejszym harmonogramem, miały do miasta wrócić tramwaje, jednak powrót został opóźniony. – Jeśli wykonawca prac zakończy wszystkie niezbędne do tego prace, tramwaje wyjadą na tory w listopadzie – dodaje prezydent.