Trwa remont wiaduktu na Wojska Polskiego. Prace prowadzone są też na innych ulicach. „Albo zrobimy to teraz, albo…”

Trwa rozbiórka wiaduktu na ulicy Wojska Polskiego w Sosnowcu. W miejscu obecnego powstanie nowy, stalowy wiadukt, na którym wydzielona zostanie jezdnia oraz tory tramwajowe. W remoncie jest także kilka ulic w mieście, są utrudnienia i objazdy.

Fot. FB/ Arkadiusz Chęciński
Demontaż konstrukcji starego wiaduktu na Wojska Polskiego rozpoczął się na początku kwietnia

Przypomnijmy: w środę, 29 marca, zamknięty został wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Dzięki dofinansowaniu w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych obiekt zostanie zmodernizowany. Firmy Himmel i Papesch Opole sp. z o.o już pod koniec marca zakończyły prace porządkowe i przygotowawcze wokół wiaduktu.

– W ramach przebudowy w miejsce obecnego obiektu pojawi się nowy stalowy wiadukt, osobno dla części drogowej i tramwajowej (z miejscem na dwa tory). Będzie także miejsce na chodnik oraz brakujący fragment drogi rowerowej – poinformował Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Jak zaznacza, przebudowa wiaduktu jest trudnym przedsięwzięciem ze względu na spore utrudnienia występujące na terenie miasta. Wyznaczono objazdy. Wykonawca robót budowlanych zapewnił komunikację zastępczą do przewozu dzieci do Szkoły Podstawowej nr 13 przy ul. Jedności oraz Przedszkola Miejskiego nr 54 przy ul. Kalinowej. Ruch pieszych skierowano na istniejącą kładkę przy ul. Niweckiej, a objazd dla pojazdów poprowadzono przez ul. Watta – Mikołajczyka i Andersa.

Ponadto równolegle do remontu wiaduktu prowadzone są prace między innymi na ulicach 1 Maja i Sienkiewicza. Decyzja o remoncie drogi została podjęta, by za kilka lat uniknąć kolejnej modernizacji. – Albo zrobimy to teraz, albo czeka nas łatanie i ponowny remont za kilka lat, bądź jego brak. Wyobrażam sobie, że teraz 1 Maja połatamy, a za 2 lata musielibyśmy remontować. O ile byłyby na to środki. Przecież to bez sensu. Dostaliśmy na ten cel pieniądze z zewnątrz. Już niedługo będziemy mieli wyremontowaną 1 Maja, Sienkiewicza, Orlą, Parkową, nowe rondo na Wawelu, łącznik Sedlaka. Wydamy na to 150 mln zł – dodaje Chęciński.

Zmiany w rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej

Modyfikacje objęły w sumie 10 linii autobusowych. Połowie z nich – 18, 26, 160, 160s i 690 – oraz niektórym kursom linii 902N zmieniły się trasy. Autobusy jeżdżą innymi niż dotychczas ulicami, co oznacza, że niektóre przystanki, które do tej pory były przez nie obsługiwane, od 29 marca zostały wyłączone z użytku.

Kolejne linie objęte zmianami to 55 oraz 220 i 221. W przypadku tej pierwszej zmienił się rozkład jazdy – autobusy poza szczytem kursują co ok. 40-50 minut. Natomiast linie 220 i 221 zostały zintegrowane – autobusy je obsługujące kursują pod numerem 220 od przystanku Szczakowa Dworzec PKP, m.in. przez Maczki, Ostrowy Górnicze, Porąbkę, Zagórze, Sielec, aż do sosnowieckiego urzędu miejskiego.

W przypadku zastępczej komunikacji autobusowej zmianą została objęta linia T-26. 29 marca jej trasę podzielono na dwie części. Zarówno autobusy T-26, jak i Z-26 dojeżdżają pod urząd, ale te pierwsze od strony Mysłowic, a drugie od strony Dańdówki.

W Sosnowcu dojdzie do zmian w komunikacji miejskiej

Może Cię zainteresować:

Zamknięcie wiaduktu na ulicy Wojska Polskiego w Sosnowcu. Co czeka kierowców i pasażerów? Objazdy, utrudnienia, zmiany w komunikacji

Autor: Redakcja

29/03/2023