Tunel przy stacji Dąbrowa Górnicza Centrum już gotowy. Połączył ulicę Kościuszki z Limanowskiego. A teraz czas na nowe miejsca parkingowe

W piątek, 14 października, wieczorem otwarty zostanie tunel przy stacji Dąbrowa Górnicza Centrum, który połączył ulicę Kościuszki z Limanowskiego.

Fot. UM Dąbrowa Górnicza
Nowy tunel Dąbrowa Górnicza
Reklama

Oprócz tunelu otwarte zostaną także przebudowane ulice Kolejowa, Limanowskiego (w kierunku Konopnickiej), a także nowa droga do skrzyżowania ulic Korzeniec i Robotniczej. Powstały tu też ronda, które mają za zadanie upłynnić ruch kierunku parku Zielona, Pogorii III czy Łęknic. – Otwarcie tunelu oznacza koniec utrudnień związanych z objazdem przez ulicę Graniczną, który został wyznaczony po likwidacji przejazdu przez tory przy ulicy Konopnickiej [w tym miejscu powstaje tunel pieszo rowerowy] – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Częścią nowego, otwieranego układu komunikacyjnego są także ronda, jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, a także przepompownia, która będzie odprowadzała wodę z rejonu nowego tunelu. – Oddawany do ruchu teren pozostaje placem budowy. Będą więc na nim prowadzone prace porządkowe i wykończeniowe, a sprzęt budowlany przejeżdżać będzie w kierunkach, na których trwają jeszcze prace, m.in. na zamknięty odcinek ul. Limanowskiego w kierunku Dąbrowskich Wodociągów – podkreślają w dąbrowskim magistracie.

W kolejnym etapie oddane zostaną miejsca parkingowe w rejonie stacji kolejowej. Jak zapowiadają urzędnicy, na parking od strony ulicy Limanowskiego wejdą brukarze, aby zakończyć prace. W sumie po obu stronach torów powstanie 375 miejsc parkingowych.

Reklama

Autobusy wracają na stare trasy

Dodajmy, że od soboty, 15 października, na swoje stałe trasy powrócą autobusy linii 604, 644, 716 i 903N, które – jadąc przez Łęknice – pojadą przez tunel i będą obsługiwać przystanki przy ul. Konopnickiej i Kościuszki. Nadal bez zmian kursować będą autobusy linii 16, 79 i 242. – Docelowo wszystkie będą obsługiwać centrum przesiadkowe przy przebudowywanym właśnie dworcu PKP – wyjaśniają dąbrowscy urzędnicy.

Przypomnieć warto, że nowy układ drogowy to część wartej 229 mln złotych inwestycji (82,5 mln zł dofinansowania: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii) realizowanej wspólnie z PKP PLK. Wykonawcą prac jest konsorcjum Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Z kolei w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 przebudowywany jest dworzec w centrum. PKP PLK zleciły te prace firmie Berger Bau Polska. Inwestycja ma zakończyć się w pierwszej połowie 2023 roku.

Reklama

Jaz na Pogorii IV

Może Cię zainteresować:

Koniec zamykania przejazdu rowerzystom na – zniknęły bramy z jazu na zbiorniku Pogoria IV. Z jazu będzie można korzystać przez cały rok

Autor: Redakcja

11/10/2022

Toaleta

Może Cię zainteresować:

Nowa, bezpłatna toaleta w Dąbrowie Górniczej. Granitowe płyty, podgrzewana podłoga, czujnik temperatury...

Autor: Redakcja

05/10/2022

Reklama
Reklama