Trasa wyłączona z ruchu dla tirów obejmie ulicę od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie. Wyjątkiem będą autobusy, służby komunalne, pojazdy dojeżdżające do posesji oraz dojazd od ul. Strzemieszyckiej do firm przy ul. Rudnej, Rodzinnej i Ciołkowizna.
Zmiana ruchu co dwa miesiące
Ruch ciężarowy wprowadzony zostanie w rejonie Euroterminalu od strony Sławkowa. Te zmiany, to efekt porozumienia prezydenta Dąbrowy Górniczej, burmistrza Sławkowa i starosty będzińskiego
– od sierpnia 2020 roku sytuacja zmienia się co dwa miesiące. To rozwiązanie jednak rozwiązanie tylko doraźne, by obciążyć nadmiernie wykorzystywane przez kierowców tirów drogi lokalne. Przypomnijmy, że wzmożony ruch na wąskich ulicach powodowany jest nieodpowiednim skomunikowaniem z trasą S1 i z DK 94 sławkowskiego Euroterminala. Do tego mieszkańcy Strzemieszyc i Sławkowa zmagać się muszą z dużym hałasem i emisją spalin.
Głównym problemem jest brak łącznika między sławkowskim Euroterminalem a DK 94. Wielokrotnie dochodziło do protestów zdesperowanych mieszkańców, którzy blokowali triom drogi. Takie sytuacje miały miejsce między innymi w sierpniu i we wrześniu ubiegłego roku. Jak podkreślają, sprawa nie ma wyłącznie charakteru lokalnego. Czekają na reakcję rządu, ponieważ terminal przeładunkowy ma charakter międzynarodowy. Działają tam spółki sektora publicznego, określane jako strategiczne dla państwa.
Mimo apelu samorządowców Dąbrowy Górniczej i Sławkowa do Ministerstwa Infrastruktury sprawa nie ruszyła z miejsca. Stąd decyzja o naprzemiennym ograniczeniu ruchu dla tirów, który ma być prowadzony w rejonie ul. Strzemieszyckiej, następnie na ul. Hrubieszowskiej w Sławkowie.