Umowa została zawarta
Zgadza
się!
W
ramach umowy zawartej 29 lutego 2024 r. w hali utrzymania taboru
Kolei Śląskich, Województwo Śląskie zamówiło 26 elektrycznych
zespołów trakcyjnych (EZT) w wersji 4-członowej, należące do
rodziny Impuls II. Co więcej, zamawiający przewiduje zakup
dodatkowych 4 pojazdów w ramach prawa opcji. Pociągi będą
przeznaczone do obsługi pasażerskiego ruchu regionalnego z
prędkością do 160 km/h. Bez wątpienia to dobry czas dla kolei w
Śląskiem.
– Śląskie stawia na kolej. W poniedziałek, w tym samym miejscu, Koleje Śląskie podpisały umowę na rozbudowę zaplecza technicznego za niespełna 48 mln zł. Dzisiaj stroną umowy jest Województwo Śląskie, a zamówione składy będą w komplecie służyć regionalnemu przewoźnikowi i jego pasażerom. Inwestujemy z przekonaniem, że są to dobrze wydane środki. To jest dobry czas dla Kolei Śląskich, świetny dla zrównoważonego transportu w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w której już, 1 marca, wystartował pilotażowo wspólny bilet GZM, Kolei Śląskich i Polregio – mówi Jakub Chełstowski, Marszałek Województwa Śląskiego.
Strefy rodzinne w pociągach
Pojazdy,
które dostarczy firma NEWAG S.A. będą przystosowane do obsługi
osób z niepełnosprawnościami, włącznie z wyposażeniem w
pętlę indukcyjną dla osób słabosłyszących. Co więcej,
producent przewiduje stworzenie w składach strefy rodzinnej, poprzez
zabudowę stolika z motywami edukacyjnymi, grą planszową lub
ekranem interaktywnym oraz możliwość przewozu co najmniej 6
rowerów.
– Dostawa pierwszego EZT wraz z pakietem naprawczym powinna odbyć się nie później niż do 30 czerwca 2026 roku. Pozostałe 25 sztuk EZT będziemy odbierać po 2 sztuki miesięcznie. Dla nas istotne jest też to, że mamy w umowie zapewniony pełny serwis tych składów – wyjaśnia Patryk Świrski, prezes zarządu Kolei Śląskich.
Doświadczony producent
NEWAG
S.A. posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji i
modernizacji taboru kolejowego. Bez wątpienia jest wiodącym
polskim producentem elektrycznych i spalinowych pojazdów
pasażerskich, lokomotyw elektrycznych i spalinowych oraz pojazdów
metra.
– Wierzymy, że nasze pojazdy spełnią oczekiwania zarówno przewoźnika, jak i pasażerów, oferując nie tylko wydajność, ale także wyjątkowy komfort podróży. Dostawa pierwszego EZT, zgodnie z umową, przewidziana jest w pierwszej połowie 2026 roku, co stanowi kamień milowy w naszym zaangażowaniu w doskonalenie infrastruktury transportowej regionu – mówi Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu Newag S.A.
Koleje
Śląskie – by podróżowało się lepiej i bezpieczniej
Koleje
Śląskie zapraszają!
WWW
| FACEBOOK
| X