W Urzędzie Miejskim w Sosnowcu, w poniedziałek 26 września, odbyło się uroczyste podpisanie umowy na zaprojektowanie i realizację inwestycji wartej aż 25 mln zł.
18 miesięcy. Tyle, zgodnie z podpisaną umową, ma zająć zaprojektowanie i budowa nowej siedziby Rejonowego Pogotowia Ratunkowego w Sosnowcu. Oprócz środków własnych pogotowia (5 mln zł), pozostałą część kosztów (20 mln zł) pokryje Urząd Marszałkowski.
– Dużo remontujemy, ale nie budujemy od podstaw. Co mnie bardzo cieszy, na standardzie zyskają też pracownicy. Nie ma nic cenniejszego niż ludzkie życie i zdrowie i wydaje mi się, że to jest w właściwy krok i cieszę się, że te pieniądze znalazły się i potrafimy wspólnymi siłami do tak ważnych rzeczy doprowadzić – powiedział marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski.
Nowoczesna placówka powstanie na 60-arowej działce przy ul. Janowskiego. Teren przeznaczony do realizacji inwestycji, został przekazany pogotowiu przez Urząd Miejski w Sosnowcu.
– Jest to miejsce, które będzie centrum bezpieczeństwa, bo przecież w tym miejscu już mamy nową prokuraturę, nową komendę, lada chwila rozpocznie się budowa sądu i wreszcie będzie tu też to, z czego się najbardziej cieszymy, czyli nowe pogotowie – podkreślił prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.
Obecna siedziba pogotowia zlokalizowana jest przy ul. 3 Maja 33. Tylko w zeszłym roku, pracownicy RPR w Sosnowcu wyjechali do zdarzeń aż 67 tys. razy. Sosnowieckie karetki wzywane są nie tylko do mieszkańców miasta. Obsługują także pobliskie miejscowości takie jak Jaworzno i Dąbrowa Górnicza, oraz powiat będziński czy zawierciański. Siedziba pogotowia w nowej lokalizacji ma zagwarantować jeszcze sprawniejszy proces przemieszczania się karetek w zadysponowane miejsca.
– To jest wielka sprawa w skali kraju. Cieszę się, że udało się, że jesteśmy tutaj, że udało się pokonać wszystkie problemy. Podpisanie umowy z wykonawcą to historyczny dzień – podkreślił Klaudiusz Nadolny, dyrektor RPR w Sosnowcu.
Inwestycja ma być gotowa wiosną 2024 roku.