Jak podkreślają w sosnowieckim magistracie, program jest skierowany przede wszystkim do osób samotnych lub małych, dwuosobowych rodzin, często niemających kogoś, do kogo można się zwrócić o pomoc. Dzięki programowi fachowiec, czyli „złota rączka” wykona podstawowe prace – wymieni żarówkę, naprawi przeciekający kran, wyreguluje drzwi czy podłączy pralkę.
Wykona też inne naprawy, które nie wymagają specjalistycznych uprawnień czy natychmiastowej interwencji.
– Zdajemy sobie sprawę, że to nie wszystko, ale chcemy także aby pomoc była szersza. Jeśli prace wymagają zakupu jakiegoś sprzętu, np. baterii łazienkowej, karnisza czy lampy, będziemy kierowali się zasadą, że te materiały senior musiałby mieć już zakupione – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Dodajmy, że wzywać „złotą rączkę” seniorzy będą mogli poprzez specjalną infolinię – raz w miesiącu, choć, jak przyznają w UM, tej zasady nikt sztywno trzymać się nie będzie. Zlecenia przyjmowane będą od środy pod numerem telefonu telefonu 511-978-471 w Wydziale Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, od poniedziałku do czwartku w godzinach od 9 do 14, a w piątek w godzinach od 9 do 11.
Zlecenia realizować będzie Sosnowiecka Spółdzielnia Socjalna S3, która promuje zasady ekonomii społecznej poprzez zatrudnianie głównie osób z niepełnosprawnościami. – Usługi wykona Szymon Chwałka, który wyposażony jest w identyfikator z logo projektu „Złota rączka dla Seniora” oraz dojeżdża do klientów specjalnie oznakowanym samochodem – informuje sosnowiecki magistrat.