Przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego i ulicy Uklańskiego to element budowy nowego układu torowo-drogowego. Dzięki wartej 67,5 mln złotych inwestycji na stacji w Gołonogu powstaną dwa zewnętrzne perony oraz przejście podziemne. Z kolei w miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej. Jak przypomina dąbrowski magistrat, częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. Według harmonogramu prace powinny zakończyć się w pierwszym kwartale 2023 roku.
W
przypadku ulicy Uklańskiego zakończenie prac oznacza, że autobusy
znów będą obsługiwały przystanki Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg
Osiedle. Nie jest jednak wykluczone, że część linii nadal będzie
kursować po „tymczasowej” trasie. Przypomnieć warto, że od 1
czerwca autobusy linii 18, 55, 140, 237, 637, 638, 690, 807, 814,
903N oraz M2 kursują z pominięciem przystanków Gołonóg Dworzec
PKP i Gołonóg Osiedle i zatrzymują się na tymczasowym przystanku
Gołonóg Szkoła przy Szkole Podstawowej nr 18 na al. Piłsudskiego.
Mieszkańcy sygnalizowali już, że warto pozostawić ten tymczasowy
przystanek już na stałe.
– Czy rzeczywiście przystanek ten powinien funkcjonować także po zakończeniu inwestycji w rejonie dworca w Gołonogu? Jeśli tak, to które z aktualnie obsługujących go linii autobusowych mogłyby się tam zatrzymywać na stałe? Obecnie jest to 11 linii – 18, 55, 140, 237, 637, 638, 690, 807, 814, 903N, M2 – zapytał na Facebooku Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Jak informuje dąbrowski magistrat, w opinii przedstawicieli Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która finansuje kursowanie metrolinii, na stałą trasę – z obsługą przystanków Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle – powinna wrócić linia M2. Jednak w przypadku pozostałych linii decyzja należy już wyłącznie do miasta.