Wylanie górnej płyty wiaduktu na torze nr 2 jest jednoznaczne z zakończeniem jednej czwartej budowy nowego obiektu. W kwietniu prace zostaną przeniesione na tor 1, a w sierpniu rozpoczną się prace pod wiaduktem. Droga, ścieżka rowerowa i chodnik pod wiaduktem mają być gotowe pod koniec roku.
Postępy prac
Dwa perony zewnętrzne powstaną w nowym układzie torowym na stacji. Peron nr 2 powstanie przy budynku dworca, a peron nr 1 od strony ul. Parkowej. Miejsce istniejącego peronu zachowane zostanie pod nowe tory kolei metropolitalnej.
200-metrowy peron przy torze nr 2 jest już gotowy na długości 100 m, przystępujemy już do prac na kolejnych 60 metrach. Pozostała część powstanie później, bo obecnie blokuje nam ją by pass, czyli tymczasowy przejazd przez tory – wyjaśnia Maciej Woźniak, kierownik robót z firmy Nowak-Mosty.
Zamknięta będzie ul. Uklańskiego
Projekt przebudowy na dworcu kolejowym w Gołonogu zakłada także stworzenie ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej. W tym miejscu trafią obecnie prace związane z budową kanalizacji. W najbliższym czasie zamknięty odcinek alei Zagłębia Dąbrowskiego zostanie otwarty dla ruchu. Wówczas z ruchu wyłączona zostanie ul. Uklańskiego, z powodu budowy ronda. Inwestycja warta 67,5 mln zł ma zakończyć się w grudniu 2022 roku.