Trwają prace w Gołonogu w ramach inwestycji „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Powinny zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku. To wspólna inwestycja miasta i PKP PLK, która kosztuje 55 milionów złotych netto. W Gołonogu zmieni się nie tylko układ torowy, ale i drogowy – z dwoma rondami, na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego z ul. Uklańskiego oraz ul. Parkowej z Wczasową, nowymi chodnikami z wydzieloną częścią dla rowerzystów. Powstaną też miejsca parkingowe.
Warto przypomnieć, że od grudnia zeszłego roku pasażerowie mogą już korzystać z drugiego nowego peronu na przystanku w Gołonogu – zakończyły się wówczas prace torowe i sieciowe między Dąbrową Górniczą i Dąbrową Górniczą Ząbkowicami, a pociągi zaczęły kursować po dwóch torach. Na peronie pojawiły się już tablice informacyjne, oznakowanie, wiaty i ławki.
Co się dzieje teraz na placu budowy? – Obecnie trwa budowa drogi, która pozwoli zapomnieć o staniu przed rogatkami i umożliwi pieszym, rowerzystom i kierowcom bezpieczne przejście i przejazd pod nowym wiaduktem. Droga prowadzić będzie do rond budowanych po obu stronach torów. Z tego po stronie alei Zagłębia Dąbrowskiego już korzystacie, zarys drugiego widać już po drugiej stronie torów – poinformował w mediach społecznościowych Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. – Teraz najważniejsza wiadomość: z końcem kwietnia wiadukt, oba ronda i nowa droga mają być gotowe – dodał.
Właśnie na koniec kwietnia wykonawca, firma Nowak-Mosty, planuje otwarcie przejazdu pod wiaduktem. To z kolei umożliwi likwidację tymczasowej drogi, a także tymczasowego przejazdu przez tory. Dzięki temu nowy peron zostanie dodatkowo wydłużony o 23 metry.
Może Cię zainteresować: